neděle 27. května 2018

Lepší zrzka než-li zmrzka

Lidé se mě neustále ptají, proč jsem vlastně svou zmoklou slámu vyměnila za zrezavělou střechu. Na tyto dotazy ohledně vlasů, jež připomínají hořící pochodeň, často odpovídám: ,,To víte, aby mi to v té škole pálilo." Jindy zase poukazuji na svůj nedostatek motivace: ,,To abych měla ten správný zápal pro věc." S některými dokonce vedu teorie poměrně hlubší - mnoho lidí totiž tvrdí, že zrzci nemají duši. A nemít duši, to přece musí být neuvěřitelně uvolňující! Kdyby se vám naskytla šance zbavit se svých negativních emocí, stresu a presu, také byste po ní skočili.

Ačkoliv by se mi všechny tyto zmíněné aspekty hodily, ve skutečnosti jsem se do tohoto liščího kožíšku zahalila z jiného, mnohem prostšího důvodu: zrzky se mi prostě líbí a sobě se chci líbit také.

A skutečně to funguje - mám se o dost víc ráda a tento nový zevnějšek mě fascinuje. Nejsem ale jediná, kdo je touto "fata zrzanou" uchvácen. Lidé si mě začínají pamatovat, víc si mě všímají a respektují mě. Nevěřili byste, jak často mi řidiči zastavují na silnici, abych ji mohla bezpečně přejít. Zjišťuji, že těch pár zrzavých vlasů skutečně přináší lidem určitá privilegia.

Nabízí se tedy otázka - můžeme toho my zrzci využít? Popadnout příležitost za pačosy a třeba ovládnout svět? A jak jsou na tom Skoti a Irové? Mohou se jejich zrzaví potomci chopit moci? Nahradí rez našich vlasů nynější oxidační rez v zastaralém systému? Můžeme z našich jisrkných pramenů vykřesat nový oheň revoluce? Rozdmýcháme v ostatních lidech plamen vášně, až usedneme na vrchol? Nebo všichni zachováme chladnou hlavu?

Tyto otázky si kladu každý den. Pak si ale řeknu, že žádnou světovládu nepotřebuji - důležitější pro mě je, že přítel přeci jen preferuje mou přítomnost před obřím zmrzlinovým pohárem. Sice mě sem tam osloví poněkud hanebně "mrkvo", méně často "mrkvičko", ale je to můj milovaný otrok a lecos mu mohu tolerovat.

_____________________________
Můj úplně první pokus o fejeton. Školní slohové práce jsou někdy jediným způsobem, jak mě dokopat k produktivitě, achjo. Teď jen doufat, že paní profesorka ocení všechny moje špatné slovní hříčky.

Žádné komentáře:

Okomentovat